Ministryně Jourová přijala čínského předsedu Národní správy pro cestovní ruch
Ministryně Jourová přijala čínského předsedu Národní správy pro cestovní ruch
27. 5. 2014
Ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová přijala poslední květnové pondělí čínskou delegaci v čele s Shao Qiweiem, předsedou Národní správy pro cestovní ruch. Zástupci ministerstva a CzechTourismu jednali s čínskou stranou o možnostech rozšíření spolupráce zejména v oblasti cestovního ruchu.
„Je mi ctí, že jsem s kolegy mohl zavítat do tak krásné země, jako je Česká republika. Obdivujeme vaše kulturní dědictví a udržovanost památek. Čínský turista nepojede pouze do České republiky, ale v rámci své cesty po Evropě chce navštívit i okolní státy. Proto navrhuji připravit turistické marketingové balíčky,“ vyjádřil se Shao Qiwei o své první návštěvě Prahy.
Na jeho slova reagovala ministryně Jourová vyjádřením, že ministerstvo je připraveno a ochotno podpořit navržený model zahraniční spolupráce. „Naším zásadním cílem je zvýšit návštěvnost turistů přijíždějících z Číny, vloni jich do naší republiky přicestovalo přes 170 tisíc. Čínští turisté patří mezi nejvíce utrácející návštěvníky. Přilákat jich více na atraktivity Česka správně cíleným marketingem je pro nás jednou z priorit v oblasti cestovního ruchu. Zároveň podporujeme snahy o snížení bariér ve vízové oblasti a také plán na přímou leteckou linku Peking – Praha.“
Čínská lidová republika se stává již několik let významným partnerem i pro Českou republiku a to jak bilaterálně, tak na mezinárodní úrovni. Propagace v oblasti cestovního ruchu probíhá prostřednictvím institucí, které usilují o prohloubení vzájemných vztahů, o zlepšování podmínek pro spolupráci a podporují související aktivity. Těmito institucemi jsou Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism za českou stranu a Národní úřad pro cestovní ruch Čínské lidové republiky společně s odborem marketingu a komunikace.
Zahraniční zastoupení prezentuje Českou republiku jako žádoucí a přitažlivou turistickou destinaci a v této souvislosti prosazuje národní turistické produkty ve vnímání široké veřejnosti.
V rámci užší spolupráce došlo i k založení nových zahraničních zastoupení agentury CzechTourism, a to kromě již stávajícího Pekingu také v Šanghaji (2013) a Hong Kongu (2014). Tato zastoupení jsou v kontaktu s médii, odbornou veřejností i s individuálními zájemci.