20. 1. 2009
Dnešním dnem Ministerstvo pro místní rozvoj ČR zahajuje provoz aplikace E-ZAK. Jedná se o jednoduchý nástroj na zadávání veřejných zakázek, který umožní realizaci některých úkonů v zadávacím řízení jednoduchou a transparentní elektronickou formou.
E-ZAK je webovou aplikací, kde pro její provozování na straně uživatele postačí běžný internetový prohlížeč (MS Internet Explorer, Mozilla Firefox apod.) s několika nastaveními, která jsou blíže popsána v uživatelské příručce na úvodní stránce aplikace. Aplikace E-ZAK je provozována na adrese: https://ezak.mmr.cz.
Bez přihlášení do systému mají uživatelé z řad veřejnosti k dispozici přehled veřejných zakázek se základními informacemi, případně dodatečnými informacemi a zadávací dokumentací, je-li poskytována neomezeným a přímým dálkovým přístupem. Přihlášením do systému získává uživatel další možnosti v rámci jednotlivých veřejných zakázek jako např. požádat o zadávací dokumentaci, je-li poskytována na vyžádání, poslat žádost o dodatečné informace, obdržet výzvu v rámci zadávacího řízení aj. Další možnosti uživatel nalezne v příručce.
Mezi hlavní funkce této aplikace k podpoře elektronického zadávání veřejných zakázek patří:
● přehled veřejných zakázek – pro všechny, kteří nejsou v systému registrováni a přihlášeni jako uživatelé, poskytuje E-ZAK přehled aktuálních a uzavřených veřejných zakázek od příslušného zadavatele spolu se základními informacemi k veřejné zakázce, případně dokumentací (podle povahy zadávacího řízení),
● poskytování zadávací dokumentace v elektronické podobě – umožňuje poskytnout neomezený a zároveň přímý dálkový přístup k dokumentaci veřejné zakázky a řeší i situaci, kdy je dokumentace poskytována elektronicky na vyžádání,
● správa dodatečných informací k zadávacím podmínkám – systém přijímá elektronické žádosti o dodatečné informace, upozorňuje na ně pověřené osoby, umožňuje odpovídat na tyto žádosti a odpovědi patřičným způsobem, zpětně je redistribuuje a uveřejňuje,
● výzvy dodavatelům – u veřejných zakázek, zahajovaných zasláním výzvy či na základě
rámcové smlouvy, obdrží vybraní dodavatelé v rámci systému elektronickou výzvu a zároveň jim je zaslán upozorňovací e-mail s oznámením, že v systému E-ZAK obdrželi zprávu a kde si ji mohou po přihlášení vyzvednout,
● systém interních zpráv – pomocí interního systému zpráv jsou uživatelé (na straně dodavatele či zadavatele) informováni o výzvách, dodatečných informacích a dalších skutečnostech, které se vážou k veřejným zakázkám (o interních zprávách jsou uživatelé informováni e-maily na adresu uvedenou v profilu uživatele),
● správa uživatelů – systém umožňuje pohodlnou správu registrované dodavatelské organizace, k ní přináležejících uživatelských účtů a případně také organizačních jednotek,
● pořizování záznamů o elektronických úkonech – veškeré úkony v systému jsou automaticky archivovány a jednoznačně spojeny s časem a osobou, která operaci uskutečnila.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Odbor komunikace MMR ČR
Staroměstské náměstí 6
110 15 Praha 1
Tel.: +420 224 861 126
E-mail: tiskove@mmr.cz
Web: http://www.mmr.cz/