30. 6. 2014
Ministerstvo pro místní rozvoj vypsalo výběrové řízení na pozici ředitele/ředitelky agentury CzechTourism. Ze dvanácti uchazečů doporučila odborná výběrová komise ministryni Věře Jourové dva vhodné kandidáty – stávajícího ředitele agentury Rostislava Vondrušku a vysokoškolskou pedagožku Moniku Palatkovou. Po vzájemných rozhovorech dospěli výše jmenovaní k dohodě. Rostislav Vondruška je potvrzen ve funkci a to do konce roku 2014. Monika Palatková nastoupí od 1. září do agentury CzechTourism na pozici ředitelky pro koncepční rozvoj a od 1. ledna 2015 pak převezme funkci ředitelky agentury CzechTourism.
Palatková bude mít v agentuře jasné úkoly. Kromě plynulého převzetí, na kterém se všichni shodli, ji čeká aktualizace koncepce cestovního ruchu pro léta 2014-2020, příprava koncepce sladění prezentace ČR v zahraničí a pomoc se zákonem o cestovním ruchu.
„Rozhodně to nebylo jednoduché rozhodování, z komise vzešli dva kandidáti. Oceňuji přístup obou a cením si vzájemné dohody, která vzešla ze společné diskuse,“ řekla ministryně Jourová.
„Jsem rád, že jsme se dohodli na tomto modelu. Na pozici ředitele jsem deset let a potřebuji novou výzvu. Na druhou stranu bych nerad odcházel od rozdělané práce a bez vědomí, že jsem pomohl mému nástupci. Tímto krokem se vyvarujeme překotnému předání a pomůžeme plynulému chodu agentury,“ komentoval výsledky výběrového řízení Vondruška.
„Naše společné rozhodnutí považuji za dobré. Budu mít čtyři měsíce na koncepční práci a na postupné předání agend. Sledujeme zájem věci samé a to je dobře,“ řekla Palatková.
Monika Palatková vystudovala Fakultu mezinárodních vztahů se specializací na mezinárodní ekonomické vztahy a cestovní ruch na Vysoké škole ekonomické v Praze (1993). V rámci postgraduálního studia absolvovala část studia na Universität St. Gallen ve Švýcarsku (1996). Od roku 1996 pracovala v České centrále cestovního ruchu (CzechTourism), kde se zabývala marketingovými průzkumy zaměřenými zejména na zkoumání zahraniční poptávky po destinaci Česká republika. Od roku 1998 působila na pozici ředitelky marketingu a zastupovala CzechTourism v sekci Evropské komise turismu zaměřené na marketingový výzkum a plánování. V letech 1999-2003 působila v cestovní kanceláři Fischer, nejprve jako manažerka produktu pro domácí a příjezdový turismus a poté jako manažerka pro prodej a marketing v oblasti domácího a příjezdového turismu.
V současné době se věnuje přednáškové a konzultační činnosti v oblasti vysokoškolského a celoživotního vzdělávání (od roku 2004 na Vysoké škole obchodní v Praze). Je autorkou několika publikací zaměřených na ekonomiku turismu, mezinárodní turismus a marketingový management destinací.
Od roku 1998 je členkou prestižní Mezinárodní organizace odborníků v oblasti turismu AIEST.
V rámci expertní činnosti se zabývá i zpracováním strategií a podobných dokumentů ve společnosti CzechIt – Institute for Strategic Studies on Tourism o. p. s., kde mimo jiné vedla i zpracování marketingové strategie České republiky na zahraničním trhu. Svoji funkci v dozorčí radě CzechIt ukončí k 1. 9. 2014.
.