15. 1. 2009
V oblasti dopravy vyjednávací tým Evropské komise s uspokojením přijal ujištění, že Operační program Doprava i celý rámcový kontext dopravy v NSRR vychází z Dopravní politiky ČR 2005 - 2013. Podkladem pro tvorbu rámcových záměrů v dopravě byl také strategický dokument: "Generální strategie pro dopravní infrastrukturu - GEPARDI".
Česká strana informovala EK o rozhodnutí převést finanční prostředky určené pro
inovaci vozidel regionální dopravy do regionálních operačních programů tak, aby
mohly být lépe respektovány potřeby regionální dopravy.
Na otázku vyjednavačů EK, zda náš koncept výstavby silniční a železniční infrastruktury
respektuje evropské záměry TEN - T, byla delegace EK ujištěna, že všechny projekty
páteřových sítí tento koncept dodržují. Pokud jde o diskutované projekty (22, 23,
25), Česká republika je zařadila mezi priority.
Velká pozornost byla věnována problematice partnerství. Tím se rozumí partnerství
s nevládními organizacemi v diskuzích o plánovaných projektech. Princip partnerství
je v České republice velmi vážně praktikován a výsledkem jsou úpravy projektů dopravní
infrastruktury tak, aby byly vstřícnější k životnímu prostředí, jako například biokoridory,
úpravy terénu v zářezech a tunely na trasách dopravních cest.
K problematice životního prostředí nebyla vedena diskuze, avšak vyjednavači komise
vyjádřili očekávání, že česká strana přijde se vstřícným návrhem týkajícím se neuralgických
bodů souvisejících s vodohospodářskými stavbami.
Odbor komunikace MMR ČR, Staroměstské nám. 6, 110 15 Praha 1, tel.: 224 861 126,
e-mail:
tiskove@mmr.cz ; www.mmr.cz.
upraveno dne: 20. 04 2007, OVV