7. 1. 2009
Ministr Němec představí na veletrzích GO a REGIONTOUR v Brně záměry státu v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu na období 2004-06 Ministr pro místní rozvoj Pavel Němec představí u příležitosti zahájení veletrhů hlavní záměry MMR v oblasti rozvoje cestovního ruchu na období 2004-06. Jedná se především o oblasti investiční podpory rozvoje cestovního ruchu a propagace České republiky v zahraničí.
Ministr Němec představí na veletrzích GO a REGIONTOUR v Brně záměry státu v oblasti podpory rozvoje cestovního ruchu na období 2004-06 Ministr pro místní rozvoj Pavel Němec představí u příležitosti zahájení veletrhů hlavní záměry MMR v oblasti rozvoje cestovního ruchu na období 2004-06. Jedná se především o oblasti investiční podpory rozvoje cestovního ruchu a propagace České republiky v zahraničí. Po minulých letech poklesu očekává MMR v roce 2004 nárůst přílivu zahraničních turistů do České republiky. Tomuto trendu již napovídají zatím poslední statistické údaje o příjezdové turistice za říjen minulého roku (meziroční nárůst o 3,6%) a zatím neoficiální údaje o nárůstu přílivu turistů za leden a prosinec v minulém roce. K posílení tohoto trendu by měly přispět i aktivity MMR v této oblasti, rozsáhlé investice do rozvoje cestovního ruchu z fondů EU a příznivější prostředí po vstupu ČR do EU. Větší příliv zahraničních turistů do ČR byla jedna z hlavních priorit ministra Němce při nástupu do čela MMR. V rámci Společného regionálního operačního programu, spravovaného MMR, bude mít ČR možnost využít prostředky ze strukturálních fondů EU až ve výši 3,3 miliardy korun, zejména na podporu podnikatelských subjektů působících v cestovním ruchu, ale rovněž na podporu potřebné infrastruktury. Další prostředky poplynou na podporu rozvoje cestovního ruchu prostřednictvím sektorového operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. V oblasti přípravy lidských zdrojů pro cestovní ruch můžeme získat cca 230 miliónů korun, které jsou připraveny v rámci Evropského sociálního fondu. MMR se snaží všemi dostupnými prostředky rozšířit propagaci jak domácí turistiky, tak propagace ČR jako destinace pro zahraniční klientelu, jelikož účinná propagace se ukázala být klíčovým faktorem podporujícím cestovní ruch. Konkrétním příkladem může být akce "Visit New Neighbour" - spotová kampaň prezentující ČR jako nového člena EU, která začne v hlavních televizních kanálech několika zemí EU běžet počátkem tohoto roku. MMR se snaží vyjít vstříc světovému trendu v rozvoji kongresové turistiky, která má velký dopad na cestovní ruch jako na celek. Proto aktivně usiluje o pořadatelství světového kongresu ASTA (Asociace amerických cestovních kanceláří) v roce 2006. Pokud tato snaha bude úspěšná, měla by ČR zaznamenat větší zájem zahraničních turistů, podobně jako tomu bylo v případě jiných pořadatelských zemí. Dalším důležitým počinem MMR pro rozvoj nejen příjezdové turistiky je zavedení jednotné klasifikace a standardizace hotelových zařízení, která v důsledku zvýší kvalitu služeb a komfort spotřebitele. Petr Dimun, mluvčí MMR