7. 1. 2009
Příjezdová turistika v České republice od počátku roku vzrostla o téměř 4% v meziročním srovnání. Vzhledem k tomu, že jde o souhrn celého čtvrtletí, lze růst příjezdové politiky označit za trend.
Překvapivé byly výsledky meziročního srovnání za měsíc duben. V měsíci který bývá v českém cestovním ruchu považován za slabý, došlo k nárůstu příjezdové turistiky o 8%. Za důvody dubnového zvýšení příjezdové turistiky se považují velikonoční svátky i koncem dubna zahájené mistrovství světa v ledním hokeji v Praze a Ostravě. Největší podíl na nárůstu měli turisté z Německa, Rakouska, Slovenska i ostatních států bez vízové povinnosti.
Ministerstvo pro místní rozvoj považuje celkové čtvrtletní výsledky za pozitivní trend, ke kterému dlouhodobě přispívá kvalitnější propagace České republiky v zahraničí. Jde o účast českých zástupců a prezentaci ČR na zahraničních akcích, konferencích a výstavách, reklamní spoty ČR v zahraničních médiích, propagační cesty zahraničních novinářů v ČR organizované příspěvkovou organizací MMR CzechTourism a také otevírání jejích poboček v zahraničí.
odbor vnějších vztahů