4. 2. 2020
Na webu parlamentnilisty.cz se objevil článek „Ministryně pro místní rozvoj nechala nakoupit deštníky za 228 tisíc korun. Prý jako propagaci unijních fondů“, který však vůbec nereflektuje obecně známá a lehce dohledatelná fakta. Jako EU dotuje silnice, školy, školky, stejně tak část peněz vyčleňuje na povinnou publicitu. Proto je úkolem Národního orgánu pro koordinaci evropských fondů (NOK) Ministerstva pro místní rozvoj mimo jiné i zajištění odpovídající komunikace o evropských fondech v ČR. A to jak vůči žadatelům o evropské dotace, tak vůči odborné veřejnosti. Neméně významnou cílovou skupinou jsou i běžní občané ČR. Požadavek na intenzivní komunikaci těchto témat opakovaně připomíná i Evropská komise.
Obecně na nutnou a v mnohých ohledech podhodnocovanou roli státu v oblasti marketingové komunikace veřejné správy upozorňuje i oborová Asociace komunikačních agentur (naposledy ve Zprávě o reklamě 2019
zde).
Nákup propagačních předmětů slouží pro podporu především dalších aktivizačních komunikačních aktivit – uvedené deštníky budou například sloužit jako drobné ceny do mnoha soutěží pro širokou veřejnost, které mají za cíl přiblížit praktický význam projektů podpořených z prostředků fondů EU. Uvedené usb disky pak slouží jako funkční médium pro předání prezentací a materiálů například na plánovaných odborných konferencích nejen v rámci aktuálního Českého předsednictví zemím V4. Uvedená množství budou úřadu sloužit nejméně 2 roky, nákupy jsou realizovány ve výběrových řízeních a soutěženy mezi několika zavedenými dodavateli tak, aby byly zohledněny kvalitativní požadavky na poptávané předměty a současně byla cenová nabídka pro úřad co nevíce výhodná.
V neposlední řadě je na místě uvést, že do většiny komunikačních aktivit NOKu není zapojována ministryně Klára Dostálová ani jiní představitelé politické reprezentace.
Co se týká kauzy Czechtourism, ministryně Dostálová zatím nebyla ani pozvána podat vysvětlení. Policie pouze prohlédla služební techniku, kterou již ministryni kompletně vrátila. Klára Dostálová už v roce 2015 společně s ředitelkou Palatkovou na CzechTourismu zavedla transparentní kritéria pro vyhodnocování významnosti kulturních a sportovních akcí, tak, aby stát vždy podpořil pouze takové, které svým významem přesahují region. Dále také ministryně v agentuře CzechTourism nechala provést veřejnoprávní kontrolu. Nápravná opatření již zavádí do praxe nový ředitel Jan Herget.