Sněmovna schválila v prvním čtení návrh zákona o podpoře nízkoemisních vozidel prostřednictvím zadávání veřejných zakázek a veřejných služeb v přepravě cestujících. Počet nízkoemisních vozidel, která budou jezdit po silnicích v ČR, by se tak měl průběžně zvyšovat. MMR aktivně prosazuje co nejrychlejší schválení zákona tak, jak to požaduje EU. Jinak České republice hrozí pokuta.
„Zadavatelé veřejných zakázek a objednatele veřejných služeb v dopravě budou mít povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel v dopravě, které jsou šetrnější k životnímu prostředí,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.
Požadavek na úpravu vychází z evropské právní úpravy, která podporuje čistou mobilitu s důrazem na elektrický pohon. Plnění stanovených podílů nízkoemisních vozidel mezi nově pořizovanými bude sledováno ve dvou časových obdobích. První fáze začne účinností zákona a skončí v prosinci roku 2025. Následující fáze bude trvat do konce roku 2030. V té první je poměr nastaven ve výši 29,7 % u osobních a lehkých užitkových vozidel, 41 % u autobusů a 9 % u nákladních vozidel. S každým následujícím obdobím budou požadované minimální podíly nízkoemisních vozidel dále mírně navyšovány.
O budoucnosti politiky soudržnosti a o jejích dopadech na rozvoj regionů jednali ve dnech 15.–16. dubna 2024 na půdě Ministerstva pro místní rozvoj...
Na půdě Ministerstva pro místní rozvoj proběhlo 17. dubna celostátní kolo středoškolské soutěže Navrhni projekt. Tým čtyř studentů Gymnázia Žďár na...
O významu politiky soudržnosti pro rozvoj českých i evropských regionů a také o její budoucnosti mluvil místopředseda vlády pro digitalizaci a mini...
©2024 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena