15. 1. 2009
Protokol o spolupráci v oblasti cestovního ruchu podepsali v Bratislavě náměstci zemí Visegrádské čtyřky (V4) odpovědní za cestovní ruch. Ministerstvo pro místní rozvoj ČR zastupoval náměstek Jiří Vačkář.
Protokol hodnotí dosavadní a přibližuje budoucí spolupráci zúčastněných subjektů
ze zemí V4 (Maďarska, Polska, Slovenska a České republiky) na poli cestovního ruchu.
Přílohou Protokolu je marketingový plán aktivit zemí V4 na poli cestovního ruchu
pro rok 2007, který byl podepsán odpovědnými zástupci příslušných institucí každé
země - za CzechTourism ředitelem agentury Rostislavem Vondruškou. Hlavním úkolem
marketingového plánu 2007 agentury CzechTourism je propagace pěti národních produktů:
Bohatství historie, Aktivní dovolené, Zážitkové dovolené, České medicínské lázeňství
a Kongresový a incentivní cestovní ruch* (KIT).
Snahou ministerstva pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci s agenturou CzechTourism
je podpořit regiony prostřednictvím realizace KIT. Vzhledem k tomu, že v současné
době neexistuje žádný koncepční dokument vztažený k regionům ČR, mapuje MMR podmínky
pro budoucí vytvoření Strategie kongresového a incentivního cestovního ruchu, jejímž
cílem je kategorizace regionů podle jejich podmínek pro rozvoj KIT.
Podobně MMR podpořilo v minulých letech rozvoj cestovního ruchu v České republice
finančními prostředky prostřednictvím Státního programu podpory cestovního ruchu,
dále Společného regionálního operačního programu a operačního programu
Rozvoj lidských zdrojů.
V letošním roce došlo k decentralizaci systému podpory cestovního ruchu. V letech
2007-2013 budou na kraje v rámci tzv. Regionálních operačních programů (ROP) převedeny
finanční prostředky ve výši 25 mld. korun. MMR bude ve stejném období zastřešovat
propagaci České republiky jako destinace cestovního ruchu a marketing na národní
úrovni prostřednictvím Integrovaného operačního programu, a to v celkové výši cca
2 mld. korun (71 255 783 EUR).
Od července 2007 přechází po Slovensku předsednictví V4 na Českou republiku. V jeho
rámci se další plánovaná setkání uskuteční v naší zemi.
*Incentivní turistika - specifické odvětví cestovního ruchu
Podle jedné z definic je incentivní turistika jedinečná forma cestování, která hraje
strategickou úlohu ve vztahu organizace s klienty a zaměstnanci. Někdy se pro tuto
formu cestování užívá i adjektiva pobídková, tzn. taková turistika, která nabízí
jejím účastníkům jedinečný zážitek s cílem motivovat pracovníky k vyššímu pracovnímu
výkonu. Incentivní forma cestování slouží ale i k posílení sociálních vazeb mezi
zaměstnanci nebo i klienty společnosti, polidšťuje pracovní vztahy a vychovává zaměstnance.
Právě v tomto druhu turistiky může ČR využít maximálně svých komparativních výhod
a využít potenciálu mimo hlavní centra cestovního ruchu. (zdroj: www.cot.cz)
Odbor komunikace MMR ČR, Staroměstské nám. 6, 110 15 Praha 1, tel.: 224 861 126,
e-mail:
tiskove@mmr.cz ; www.mmr.cz.
upraveno dne: 4. 04 2007, OVV