7. 1. 2009
V minulých dnech se v médiích objevily nepřesné informace o tom, že některé obce budou muset zrušit veřejné zakázky, které nebyly údajně vinou MMR ČR zveřejněny v centrálním věstníku EU.
Tato událost byla zapříčiněna výpadkem služeb zabezpečovaných firmou, která sídlí v Lucemburku. Ta zpracovává údaje a informace pro zveřejnění nadlimitních veřejných zakázek v Úředním věstníku EU.
Problém byl ze strany MMR ČR vyřešen 15.7.04 a na základě právního rozboru k zamezení případných škod byl zvolen a doporučen postup, kterým se původní zadání výběrového řízení zruší a vypíše se výběrové řízení nové. Tento postup se týkal 35 veřejných nadlimitních zakázek a byl okamžitě doporučen všem zadavatelům.
V případě realizace doporučeného postupu nehrozí zadavatelům finanční ztráta i když je možné, že dojde ke zpoždění přípravné fáze.
Pro zmírnění případného negativního dopadu na zadavatele bylo vyjednáno se zástupci České pošty s.p., ( která je správcem české centrální adresy pro zadávání zakázek), zrušení nutnosti platby při opakovaném zadání výběrového řízení, zkrácení technologické doby zpracování a maximální vstřícnost pracovníků pošty při opakovaném zadání.
Tímto postupem a včasným řešením problému ze strany MMR vznikl předpoklad, že zadavatelům, kteří postupují podle uvedeného doporučení nehrozí soudní spory s případnými dodavateli. Nehrozí ani sankce ze strany příslušných orgánů EU.
Pro úplnost dodáváme, že se v médiích vyskytly informace o ztrátě zakázek, které však jsou ve skutečnosti podlimitního charakteru a vůbec nespadají do režimu zakázek, které je nutné zveřejňovat ve věstníku EU.
odbor vnějších vztahů MMR