Ministr Pavel Němec otevře novou pobočku České centrály cestovního ruchu v Budapešti
Ministr Pavel Němec otevře novou pobočku České centrály cestovního ruchu v Budapešti
8. 1. 2009
Ministr pro místní rozvoj Pavel Němec otevře 21. března novou pobočku příspěvkové organizace MMR České centrály cestovního ruchu (ČCCR). Nová pobočka ČCCR v Budapešti, která je realizována ve spolupráci s CK Fischer, rozšíří síť zahraničních zastoupení ČCCR z dosavadních 14 poboček ve 14 zemích - Německu, Francii, Nizozemí, Rakousku, Rusku, Španělsku, Velké Británii, USA, Kanadě, Belgii, Itálii, Finsku a Japonsku.
Úkolem zastoupení ČCCR v Maďarsku bude zejména prohlubování vztahů obou zemí v oblasti cestovního ruchu a další rozvoj trhu v tomto odvětví. Pro maďarské turisty je Česká republika 9. nejnavštěvovanější zemí. Podíl Maďarů z celkového počtu turistů, kteří navštíví ČR, však tvoří jen 1,2 %. Otevření nové pobočky ČCCR v Maďarsku by mělo přispět ke zvýšení přílivu maďarských turistů do ČR.
Ministerstvo pro místní rozvoj jako garant rozvoje cestovního ruchu si je plně vědomo významu tohoto odvětví pro českou ekonomiku. Devizové příjmy z cestovního ruchu v ČR v roce 2001 dosáhly 118 mld. Kč, tvořily 5,5 % HDP a podílely se 9,3 % na celkové hodnotě exportu ČR. Přímo v cestovním ruchu bylo vloni zaměstnáno 112 400 osob, v cestovním ruchu nebo v souvisejícím odvětví je zaměstnán každý desátý člověk.
Součástí koncepce státní politiky cestovního ruchu je zvýšení potenciálu tohoto odvětví tak, aby se jeho podíl na HDP dostal na úroveň obvyklou v zemích EU. Důležitým předpokladem k dosažení tohoto cíle je propagace ČR v zahraničí jako významné turistické destinace.
Prvním významným krokem v prezentaci je projekt zemí Visegrádské čtyřky (Maďarska, Polska, Slovenska a ČR) o společné prezentaci ve vzdálených destinacích, jehož některé konkrétní prvky se naplnily 13. března na setkání zástupců turistických centrál zemí V4 v Praze. Otevření nové pobočky ČCCR v Budapešti je dalším konkrétním krokem v naplňování tohoto projektu, který má za cíl prezentovat země V4 jako region a zvýšit tak příliv turistů i do jednotlivých zemí V4.
Obsahem dohody jsou společné aktivity centrál cestovního ruchu zemí V4, zejména:
- prezentace na vybraných veletrzích CR formou společného stánku Střední Evropy, společná road show ve vzdálených destinacích (USA, Japonsku, Číně, Brazílii),
- společná internetová prezentace, jednotné motto a jednotný design, publikace prezentující Střední Evropu a jednotlivé regiony daných zemí,
- společná propagace národních "produktů" - historických měst, kulturních památek a lázní.
odbor vnějších vztahů