23. 3. 2017
Podporování kvalitních sportovních a kulturních akcí agenturou CzechTourism, je jedním z hlavních zájmů Ministerstva pro místní rozvoj. Také díky analýze společnosti KPMG, kterou si ministerstvo prostřednictví CZT nechalo vypracovat, tak nehrozí zbytečné plýtvání veřejnými prostředky.
„Změnili jsme celý systém pro udílení partnerství a podpory akcí. Na sportovní a kulturní akce jsme si nechali zpracovat přísný audit KPMG. Nehrozí tak již plýtvání veřejnými prostředky, jak tomu bylo často v minulosti. Pro rok 2017 zaregistrovalo žádost o partnerství více než 340 subjektů, z nichž byly vybrány top eventy k celkové podpoře ve výši 60 milionů korun,“ říká ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Kritéria této analýzy byla totiž nastavena tak, aby bylo možné hodnotit akce a určit vhodnost jejich podpory vzhledem k cílům agentury CzechTourism. Mezi hlavní ukazatele patří významnost akce, návštěvnický potenciál, mediální pokrytí, odezva na zahraničních trzích a potenciál pro rozvoj mezinárodní spolupráce. Přínos eventů je nyní hodnocen i jednotlivými zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism.
Mezi top akce se tak dostaly například mezinárodně uznávané hudební festivaly Pražské jaro, Rock for People, Hrady CZ, Colours of Ostrava či LétoFest. Ze sportovních akcí jsou to namátkou Mistrovství Evropy v krasobruslení, Davis Cup + Fed Cup, FIS World Cup Jizerská 50, apod. Kompletní seznam podpořených akcí naleznete
zde.
Kontakty pro média:
Veronika Vároši
Ředitelka odboru komunikace MMR
E-mail: veronika.varosi@mmr.cz