Jste zde: Úvodní strana > ... > Ministerstvo pro místní rozvoj > Ministerstvo > Pro média > Tiskové zprávy > 2017 > Český systém kvality služeb pomáhá ...

Český systém kvality služeb pomáhá zlepšit servis pro turisty

30.06.2017: Kvalitní služby v oblasti cestovního ruchu srovnatelné s ostatními zeměmi logicky očekává stále více turistů. Projekt Český systém kvality služeb (ČSKS) Ministerstva pro místní rozvoj jde těmto požadavkům vstříc. Systém je vhodný pro všechny organizace, jimž záleží na svém dalším rozvoji, mají zájem posilovat své postavení na trhu, a které si daly za cíl poskytovat zákazníkům služby nejvyšší kvality.
Hlavní filozofií celého systému je rozpoznání potřeb zákazníka a neustálé zlepšování kvality poskytovaných služeb v organizacích. Zapojeným organizacím systém umožňuje postupně získat odborné i praktické znalosti z oblasti řízení kvality ve službách a další odborné kompetence, které mohou využít při rozvoji podnikání. Úspěšné organizace si tím zajistí prestižní a mezinárodně uznávanou značku, která je pro zákazníka synonymem důvěryhodnosti kvality služeb.
 
Obdobné systémy a programy už existují a ke spokojenosti uživatelů fungují například v Německu, Španělsku, Švýcarsku, Francii, Velké Británii a v dalších evropských zemích. I zde přispívají k lepšímu vnímání kvality poskytovaných služeb ze strany zákazníků a celkové atraktivitě turistických destinací.
 
Agentura CzechTourism úspěšně realizuje ČSKS již druhým rokem, přičemž certifikace organizací a školení probíhá napříč celou Českou republikou. Od srpna 2016 bylo vyškoleno DALŠÍCH 179 Trenérů kvality I. stupně a 134 osob se účastnilo aktualizačních kurzů. V květnu 2017 byly obnoveny kurzy pro Trenéry kvality II. stupně. K 27. červnu 2017 je certifikováno 658 organizací v I. stupni a 18 organizací ve II. stupni ČSKS.



Kontakty pro média:
Veronika Vároši
Ředitelka odboru komunikace MMR
E-mail: veronika.varosi@mmr.cz