9. 1. 2009
Česká centrála cestovního ruchu - CzechTourism ve spolupráci s Asociací českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) vytipovala několik výrazných oblastí, které negativním způsobem ovlivňují cestovní ruch a jeho vývoj v Praze. Na základě těchto zjištění bude ministr Radko Martínek iniciovat jednání s odpovědnými institucemi k postupnému zlepšení, případně odstranění vytipovaných bariér.
"Problematické oblasti, se kterými se zahraniční turista každodenně setkává,
jsem osobně poznal při pracovní procházce Prahou," sděluje ministr pro místní
rozvoj Radko Martínek. "Od Asociace českých cestovních kanceláří a agentur
a České centrály cestovního ruchu jsem obdržel několik podnětů, které brání rozvoji
cestovního ruchu, a na které je nutné se zaměřit," dodává Martínek.
Praktický pohled na tuto problematiku podává Asociace českých cestovních kanceláří
a agentur, která je profesním sdružením subjektů cestovního ruchu a k dnešnímu dni
zastřešuje 271 členů. Hlavním cílem AČCKA je především ochrana hospodářských zájmů
jejich členů, podpora informovanosti, rozvíjení jejich činnosti a profesní prestiže.
"Největší problémy, které nás vedly k jednání s agenturou CzechTourism, potažmo
s Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, spočívají v několika oblastech cestovního
ruchu. Jedná se o bariéry jazykové, ať už vzhledem k hlášení stanic v MHD, tak v
jazykovém vybavení revizorů apod., nedostatky v provozování směnáren, taxislužeb
a v počtu a umístění veřejných WC," přibližuje člen prezidia AČCKA a předseda
sekce incomingu Tomio Okamura. "Myslím si, že Ministerstvo pro místní rozvoj
ČR může iniciovat různá jednání a pomoci řešit zmíněné problémy," dodává Okamura.
"Na základě zkušeností incomingových cestovních kanceláří, které do České republiky
přivážejí každoročně několik milionů turistů a na základě stížností, které agentura
CzechTourism obdržela, jsme se rozhodli přispět k iniciaci řešení této problematiky,"
uvádí ředitel agentury Rostislav Vondruška. Praha je pro turisty velice atraktivní.
Např. v roce 2003 ji navštívilo téměř 51 % všech zahraničních turistů, kteří se
v České republice ubytovali v hotelech a penzionech, a v roce 2004 již téměř 60
% všech turistů v ČR.
"Cílem institucí a organizací působících v oblasti cestovního ruchu by měl
být zájem připravit nejen zahraničním turistům příjemné prostředí v hlavním městě,
ale také v regionech České republiky," dodává Vondruška. "Zasadím se o
to, aby byla sjednána náprava a nebylo poškozováno dobré jméno České republiky v
zahraničí," dodává Martínek.
Více informací:
Karin Šeligová, tel.: 221 580 610, e-mail:
seligova@czechtourism.cz
Michal Veber, tel.: 221 580 261, e-mail:
tajemnik@accka.cz
Radka Burketová, tel.: 224 861 126, e-mail:
radka.burketova@mmr.cz
upraveno dne: 29. 06 2005, Martin Opatrný