MMR ČR nemá žádný důvod omlouvat se pojišťovně
10. 1. 2014
Mediální reakce MMR ČR na článek ze dne 13.12.2013 publikovaný v Parlamentních listech s názvem Zákon z minulého století oslaví 15. narozeniny, novela je definitivně mrtvá, který informuje o akci Co takhle snídani na téma "Pojištění touroperátorů v novele zákona č. 159/1999 Sb."
MMR ČR uvádí na pravou míru obsah sdělení ředitele Odboru cestovního ruchu MMR ČR na této akci.
V rámci diskuse ředitel odboru cestovního ruchu vyzdvihl, že v posledních letech došlo ke zlepšení komunikace s pojišťovnami poskytující pojištění pro případ úpadku CK.
Dále v rámci diskuse na téma pojištění touroperátorů v cestovním ruchu ředitel odboru sdělil, že ministerstvo stále vnímá výši pojistného limitu jako klíčový nástroj pojišťoven k dodržování zákona a jako záruku zajišťující povinnost dostát závazku k odškodnění klientů cestovních kanceláří v rozsahu zákona 159/1999 Sb.
V této souvislosti MMR ČR informuje o skutečnosti, že mezi Generali Pojišťovnou a.s. jako žalobcem a ČR – MMR ČR jako žalovaným v současné době probíhá soudní spor ve věci ochrany dobré pověsti právnické osoby, kdy jedním z bodů žaloby je právě stanovení povinnosti omluvy Generali Pojišťovně a.s. Žaloba byla rozsudkem Městského soudu v Praze v této věci jako nedůvodná zamítnuta. Rozsudek je nepravomocný, proti rozsudku bylo podáno odvolání. S ohledem na výsledek soudního projednávání nemá ministerstvo důvod k veřejné omluvě Generali Pojišťovně a.s, jak bylo uvedeno v Parlamentních listech.